onsdag 16 februari 2011

Frön

Jag håller på med projektet komponera en snygg trädgård på min fritid. Det gäller vår egen tillfälliga trädgård. Den är tillfällig eftersom vi bor i ett hus som vi hyr av mina föräldrar. Jag har påbörjat trädgården med två stycken rabatter som jag anlade år 2006 och de tar sig fint. Det har dessutom röjts undan en del snår av slånbär, vilket har gett mig en relativt ren duk att arbeta med.

Jag har blivit inspirerad av en bok som handlar om japanska trädgårdar, som heter Japanese gardens, som jag köpte i en japansk affär i San Diego. Azaleabuskarna som finns vid Getty museum i LA har dessutom fått stå som förlaga till de tankar jag har för vår egen täppa.



Frö har inhandlats till att skapa en stor, vild plantering med fingeborgsblomma och böljande gräs. Lökar till lilja ska inhandlas. Jag ville dessutom få frön till Kungsljus, men det fanns inte i den blomsteraffär som jag köpte de andra. Det får bli till att beställa från någon perennfirma. Jag återkommer med hur arbetet fortskrider och med resultat.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...