måndag 28 februari 2011

En Landscape Man som jag hämtar inspiration ifrån

Keith Wiley är en ovanlig och fantastisk man! Jag hade nöjet att besöka hans trädgård och plantskola under våren år 2009. Det var en studieresa med mina kursare ifrån SLU i Alnarp. Vi besökte även The Garden House där han var huvudträdgårdsmästare under 25 år. Han slutade på The Garden House under år 2004 och köpte en fyra acre stor äppelodling, vars äpplen man tidigare gjort cider av och som råkar ligga precis invid hans tidigare arbetsgivare i Devon.



Jag har inte läst hans bok On the wild side ifrån år 2004, men det här engelska blogginlägget sammanfattar väl mycket av det jag vet om honom. http://vegplotting.blogspot.com/2010/02/wildside-keith-wileys-field-of-dreams.html



Se mina äldre inlägg med bilder och text ifrån den resan. Det var till viss del de fantastiska intryck jag fick ifrån hans trädgård som gjorde att jag startade den här bloggen. Fina foton fick jag med mig därifrån och dem tycker jag om att lägga upp här.

The Garden House har en hemsida, http://www.thegardenhouse.org.uk/

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...