onsdag 30 december 2009

Julen bör inte handla om att få saker, men jag fick en bra sak

Min pojkvän, C, överräckte på julafton en present, som var rektangulär och relativt tunn. Den innehöll en dvd med gitarrlektioner och jag blev otroligt glad över denna fina present. Han sade sedan, "För att kunna spela gitarr så tänkte jag att du kunde behöva en ny gitarr, så att du inte ska behöva öva på endast en elgitarr". Han tog fram ett gitarrfodral som han gömt bakom soffan och gav till mig. Jag öppnade och inuti det fanns en otroligt vacker, akustisk trägitarr med nylonsträngar, av märket Yamaha. Min bror som satt bredvid mig bad genast att få stämma den och det fick han givetvis. Därefter gick C, min bror och jag ned till mina föräldrars vardagsrum där de har en dvd- spelare. Vi började att utforska dvd:n och använda mina båda julklappar. Min bror spelade på vår mammas akustiska gitarr från slutet av 60-talet och jag spelade på min nya klapp. Många timmar av julaftonen och de efterföljande dagarna har tillbringats med gitarren i min hand.

En hel del tid har även gått åt till att studera, eller plugga som Carl von Linné skulle ha uttryckt det, genom att man mer eller mindre trycker in kunskap i sitt huvud. Linné satt vid en specialtillverkad s k plugghäst av trä, medan jag har suttit vid mina föräldrars matsalsbord. Höstterminen vid Universitetet avslutas först den 15 januari och det innebär en del arbete även så här dagen före nyårsafton. Gott nytt år!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...