fredag 24 juli 2009

Sommararbete

Den senaste månaden har det varit tyst i denna, min blogg. Jag arbetade först med ett uppdrag i mitt företag, som var att planera en trädgård i Hässleholm åt en ung familj. Mina färdiga illustrationsplaner från det arbetet kommer att finnas i en portfolio som jag ska lägga upp på min hemsida vid tillfälle.

De senaste tre veckorna har jag arbetat med trädgårdsskötsel på en kyrkogård i Malmö. Det har varit en rolig tid och det är en arbetsvecka kvar av skötsel av gravar, gångar och sk. "lusning" av träd. Att "lusa" träd innebär att du beskär rotskott som kommer upp längst ned vid rotbasen och på stammen. Allt för att ge mer kraft till kronan att växa sig stark, dvs hjälpa den apikala dominansen på traven, om man så vill.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...