måndag 22 februari 2010

Quercus robur


Då jag besökte LING-dagen den 4 februari så fick jag ett planterat ekollon i en kruka av terracotta. Jag undrar så om det ska ta sig så att jag får möjlighet att plantera skottet i vår trädgård framöver. Jag hoppas det!

Jag har länge känt för att köpa en ekollonvas från Svenskt Tenn, som kostar 150 kronor och är 12 cm hög.

Det får lov att bli av nästa gång jag besöker Stockholm, eller också köper jag det i deras e-shop. Jag är förtjust i en del av Josef Franks mönster. En bra bok att köpa om honom som person är Kristina Wängberg-Erikssons bok Josef Frank- Livsträd i krigens skugga. Besök www.svenskttenn.se för att se fler fina möbler, tyger och så vidare.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...